Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 48 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Podpora drobného podnikání v České republice
Karmašová, Alice ; Vymazal, Ondřej (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce „Podpora drobného podnikání v České republice“ je, na základě vytvořeného vědomostního rámce nezbytného k orientaci v dané problematice, provedení analýzy současného systému podpory drobného podnikání, zjištění nedostatků a navrhnutí zlepšení. První část je zaměřena na historii, vymezení pojmu malý a střední podnik a vývoj stavu drobného podnikání na území České republiky v letech 2000 - 2007. Ve druhé části se věnuji analýze jednotlivých programů podpor a poukazuji na jejich výhody a nevýhody. V následující části jsem provedla dotazníkové šetření, které si kladlo za cíl zjistit názor malých a středních podnikatelů v Brně – městě na současný stav systému podpory podnikatelských subjektů. Výsledky jsem porovnala s výsledky dotazníkového šetření z roku 2006. Poslední část obsahuje návrhy a doporučení, které by mohli vést ke zlepšení podpory drobných podnikatelů na území České republiky.
CzechTrade and support for export of Czech Companies to Germany
ONDRÁČEK, Robert
Tato bakalářská práce se zabývá státní podporou exportu českých firem, přičemž se zaměřuje převážně na export do Německa, které je dlouhodobě největší exportní destinací České republiky. První část této práce se zaměřuje na zahraniční obchod České republiky vůči Spolkové republice Německo, a to jak z historického pohledu, tak i z pohledu vyvážených druhů zboží a perspektivních oblastí pro český export. Druhá část je věnována ekonomické diplomacii a jejím aktérům na poli mezinárodních obchodních vztahů. Třetí a zároveň hlavní část práce se zabývá vládní agenturou na podporu obchodu CzechTrade, která přímo podporuje české firmy a podnikatele při vstupu na zahraniční trh a při aktivitách směřujících k dalšímu rozvoji firmy v zahraničí. Důraz je kladen především na zastoupení CzechTradu v Německu. Důležitou část práce představuje také dotazníkový průzkum mezi českými firmami, které mají se službami agentury na německém trhu osobní zkušenost.
Pozice malých a středních podniků v České republice
Kolesnik, Tatiana ; Pletichová, Dobroslava (vedoucí práce) ; Brožová, Ivana (oponent)
Malé a střední podniky, vč. mikropodniků jsou základem hospodářství ve všech vyspělých ekonomikách. Jejich význam spočívá především ve vytváření pracovních příležitostí, zavádění inovací, rozvoji podnikatelského prostředí, zaměstnanosti a tím i zvyšování konkurenceschopnosti České republiky. Malé a střední podniky mohou operativně reagovat na situaci na trhu a tím uspokojovat požadavky zákazníků. V České republice tvoří více než 1 milion ekonomických subjektů. Podíl malých a středních podniků na celkovém počtu aktivních podnikatelských subjektů byl v roce 2014 99,84 %, podíl zaměstnanců malých a středních podniků na celkovém počtu zaměstnanců podnikatelské sféry činil 59,39 %. Podíl přidané hodnoty na HDP České republiky byl 53,11 % (MPO,2014). Ke zlepšení prosperity malých a středních podniků a odstranění negativ, které vyplývají z velikosti podniků a jejich specifik podnikání působí v České republice Ministerstvo průmyslu a obchodu a Agentura pro podporu podnikání a investic CzechInvest.
Fungování a činnost agentury CzechTrade ve Francii
KOPŘIVOVÁ, Monika
Cílem této bakalářské práce je pojednat o agentuře CzechTrade a o činnosti jejího zastoupení ve Francii. Autorka považuje za nezbytné zasadit agenturu do kontextu zahraničního obchodu, proto je první část práce věnována zahraničnímu obchodu, zahraničně-obchodní politice ČR a státní podpoře exportu. Na druhou kapitolu zaměřenou na rámcové představení agentury navazuje kapitola třetí, která se věnuje jejímu konkrétnímu francouzskému zastoupení a specifikům činnosti pařížské kanceláře. Poslední část se zabývá česko-francouzskými obchodními vztahy a jejich vývojem v posledních letech. Zvláštní pozornost je věnována jejich ekonomickému prostředí se zaměřením na průmysl, který tvoří základ vzájemného obchodu. Na závěr je zhodnocen význam agentury v obchodních vztazích mezi Českou republikou a Francií.
Podpora drobného podnikání v České republice
Karmašová, Alice ; Vymazal, Ondřej (oponent) ; Koráb, Vojtěch (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce „Podpora drobného podnikání v České republice“ je, na základě vytvořeného vědomostního rámce nezbytného k orientaci v dané problematice, provedení analýzy současného systému podpory drobného podnikání, zjištění nedostatků a navrhnutí zlepšení. První část je zaměřena na historii, vymezení pojmu malý a střední podnik a vývoj stavu drobného podnikání na území České republiky v letech 2000 - 2007. Ve druhé části se věnuji analýze jednotlivých programů podpor a poukazuji na jejich výhody a nevýhody. V následující části jsem provedla dotazníkové šetření, které si kladlo za cíl zjistit názor malých a středních podnikatelů v Brně – městě na současný stav systému podpory podnikatelských subjektů. Výsledky jsem porovnala s výsledky dotazníkového šetření z roku 2006. Poslední část obsahuje návrhy a doporučení, které by mohli vést ke zlepšení podpory drobných podnikatelů na území České republiky.
Vstup české firmy na zahraniční trh ve spolupráci s agenturou CzechTrade
Tollingerová, Iveta ; Čajka, Radek (vedoucí práce) ; Bolotov, Ilya (oponent)
Tématem diplomové práce Vstup české firmy na zahraniční trh ve spolupráci s agenturou CzechTrade je firemní expanze na zahraniční trhy a možný užitek ze spolupráce s vládní agenturou na podporu exportu CzechTrade. Hlavním cílem práce je zhodnotit podmínky pro vstup českých firem na mexickém trhu a vedlejším cílem je zhodnocení možností spolupráce českých firem usilujících o zahraniční expanzi s agenturou CzechTrade. Diplomová práce se bude zaměřovat na expanzi na jeden specifický trh (Mexiko) a bude zkoumána činnost jedné konkrétní české firmy (výrobní družstvo Kovobel), to z důvodu zúžení záběru práce a zároveň pro lepší ilustraci na konkrétním případě. Výstupem a přidanou hodnotou této diplomové práce budou poznatky a doporučení, která by českým firmám měla být nápomocná před a během procesu vstupu na mexický trh.
Hodnocení proexportních aktivit vybraných čs. institucí na zahraničních trzích
Sechter, Jakub ; Plchová, Božena (vedoucí práce) ; Kopecký, Jan (oponent)
Práce se zabývá českým exportem, jeho významem pro ekonomiku a zejména tím, jak je podporován českými proexportními institucemi. Hlavní zaměření je na instituce CzechTrade, CzechInvest, Českou exportní banku, Exportní garanční a pojišťovací společnost a Ministerstvo průmyslu a obchodu České republiky. Z velké části se zabývá Exportní strategií České republiky 2012 -- 2020 a zhodnocuje naplňování jejích cílů. Vedle toho rámcově shrnuje důvody firem pro vstup na mezinárodní trhy, exportní možnosti ČR v rámci EU a ustanovení Konsensu OECD.
Úloha agentury CzechTrade při vstupu českých subjektů na polský trh
Adamec, Tomáš ; Müllerová, Františka (vedoucí práce) ; Suchanek, Adam (oponent)
Účelem práce je popsat proces vstupu českého podnikatelského subjektu na polský trh za pomocí agentury CzechTrade. V rámci práce je popsán proces spolupráce mezi zahraniční kanceláří agentury, centrály a klientem během plnění zakázky. První kapitola nabízí analýzu podnikatelského prostředí v Polsku se zaměřením na ekonomickou, legislativní a politickou situaci v zemi. Ve druhé kapitole je stručně popsán vývoj agentury na podporu exportu CzechTrade a představeny nejdůležitější nabízené služby agentury. Třetí kapitola poskytuje teoretický základ pro popis konkrétního řešení zakázky vypracovávané agenturou. V závěrečné kapitole je analyzován průběh plnění dvou reálných zakázek, na kterých zadávající firmy spolupracovali s agenturou CzechTrade.
Institucionální podpora českého exportu
Gúth, Ondřej ; Plchová, Božena (vedoucí práce) ; Müllerová, Františka (oponent)
Práce se zabývá základními principy fungování institucí státní podpory exportu, jejich podobou v České republice i ve světě a důvody pro jejich vznik a stálou existenci. Zkoumá také dopady jejich činnosti jak na ekonomiku domácí, tak cílovou ekonomiku podpořeného vývozu. Na analýze českého exportu ukazuje jejich důležitost pro Českou republiku.
Vstup malých a středních podniků České republiky na evropské trhy a vybrané nástroje jejich podpory
Vaculová, Šárka ; Němečková, Iveta (vedoucí práce) ; Trojanová, Kamila (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá vývojem a historií malých a středních podniků na území České republiky a jejich vstupem na evropské trhy. Cílem práce je zejm. rozebrat vybrané možnosti podpory těchto podniků ze strany státních a nestátních institucí. Značná pozornost je věnována agenturám CzechInvest (a operačnímu programu OPPIK 2014 - 2020) a CzechTrade, dále také institucím EGAP a ČEB. Detailně se tato práce věnuje taktéž podnikatelskému inkubátoru "Jihomoravské inovační centrum" a možnostem, které nabízí malých a středním podnikům. V závěru práce je zhodnocena konkrétní firma, její působení v Jihomoravském inovačním centru a její důvody expanze na zahraniční trhy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 48 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.